Všeobecné obchodní podmínky firmy Studio 2P s.r.o.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „podmínky“) jsou nedílnou součástí všech obchodních smluv uzavíraných mezi společností Studio 2P s.r.o., (dále jen „dodavatel“) a druhými stranami (dále jen „klient“). Veškeré obchodní vztahy se řídí těmito podmínkami a právním řádem České republiky.
Tyto podmínky jsou základními podmínkami prodeje zboží a služeb dodavatele a pokud se odchylují od dispozitivních právních norem platného právního řádu České republiky, mají před těmito dispozitivními normami přednost. Případná ujednání odchylující se od těchto podmínek musí mít vždy písemnou podobu a musí být signovány oběma smluvními stranami.
Dodavatel je povinen upozornit každého klienta na existenci těchto podmínek a ke každé smlouvě, či formulářové smlouvě (dále jen „objednávka“) přiloží jako nedílnou součást tyto obchodní podmínky. Klient podpisem smlouvy, či formulářové smlouvy stvrzuje svůj jednoznačný souhlas s tím, aby se obchodní závazkový vztah mezi dodavatelem a klientem řídil těmito podmínkami.
§ 1 Vymezení obchodního vztahu
- Obchodním vztahem se dle těchto podmínek rozumí vztah mezi dodavatelem a klientem, který se týká konkrétní objednávky na dodání zboží nebo služeb klientovi.
- Dodavatelem dle těchto podmínek rozumí společnost Studio 2P s.r.o., se sídlem Smetanova 311, 251 01 Říčany, IČ: 24849871.
- Klientem se dle této smlouvy rozumí jakákoli fyzická osoba, osoba podnikající na základě živnostenského či jiného oprávnění, obchodní společnost, rozpočtové a příspěvkové organizace, stát či samosprávné celky. Klient musí mít způsobilost k uzavření smlouvy dle platného právního řádu České republiky.
§ 2 Základní ustanovení o smlouvách
- Základním typem smlouvy uzavírané mezi dodavatelem a klientem je smlouva kupní ve smyslu ustanovení § 409 a následujících Obchodního zákoníku. O tento typ smlouvy se jedná zejména tehdy, jde-li o samostatnou výrobu.
- Je-li součástí objednávky rovněž montáž, uzavírá se mezi dodavatelem a klientem smlouva o dílo ve smyslu ustanovení § 536 a následujících Obchodního zákoníku.
- Vzhledem k tomu, že v oborech podnikání dodavatele dochází k velmi rozmanitým typům obchodních vztahů, nelze vyloučit ani uzavření jiných typů smluv mezi dodavatelem a klientem, včetně smluv innominátních.
- Ve smyslu ustanovení § 262 odst. 1) zák.č. 513/1991 Sb. stvrzuje klient svým podpisem objednávky dohodu s dodavatelem, dle které se bude jejich závazkový vztah řídit obchodním zákoníkem i v případě, že nespadá pod vztahy uvedené v § 261 Obchodního zákoníku vyjma případů ve kterých by právní postavení strany, která není podnikatelem, bylo takovouto úpravou prokazatelně značně znevýhodněno.
§ 3 Zvláštní ustanovení o důvěrných informacích
- Jestliže si strany při jednání o uzavření smlouvy navzájem poskytnou informace označené jako důvěrné, nesmí je strana, které byly tyto informace poskytnuty, prozradit třetí osobě a ani je použít v rozporu s jejich účelem pro své potřeby, a to bez ohledu na to, zda dojde k uzavření smlouvy, či nikoli. Kdo poruší tuto povinnost, je povinen k náhradě škody. V otázkách náhrady škody se postupuje dle ustanovení § 373 a následujících Obchodního zákoníku.
- Za důvěrné jsou považovány především veškeré informace (o dodavateli i klientovi) o používaných výrobních technologiích, počtech zaměstnanců a jejich pracovní náplni, organizaci práce, obratech a tržbách a jakékoliv další interní informace obdobného charakteru.
§ 4 Přijetí objednávky
- Objednání zboží resp. služeb klientem musí mít vždy písemnou formu, přičemž za písemnou formu se považuje i objednávka učiněná e-mailem, nebo pomocí webového formuláře, který je umístěn na webové doméně provozované firmou Studio 2P s.r.o..
- Objednávka učiněna e-mailem nebo pomocí formuláře definovaného v bodě a) §4. V případě že hodnota objednávky přesáhne čásku 15 000 Kč (patnácttisíckorunčeských) bez DPH, musí být potvrzená objednávka zaslána i písemnou formou.
- Objednávky se adresují na sídlo společnosti. Objednávka musí obsahovat tyto údaje: název výrobku resp.služby, požadované množství, nejpozdější termín dodání, místo dodání, způsob dopravy, obchodní jméno klienta, přesnou adresu jeho sídla, resp. místa podnikání, jméno osoby, oprávněné jménem klienta jednat, včetně telefonického a faxového spojení, IČO, DIČ, bankovní spojení a číslo účtu a fakturační adresu.
- Objednávka s uvedením cen, dodacích podmínek a platebních podmínek platí za přijatou pouze tehdy, je-li dodavatelem písemně potvrzena, s výjimkou případu, kdy údaje v objednávce odpovídají těmto podmínkám včetně možnosti splnění požadovaného termínu dodávky.
- Je-li zakázka přijímána osobně v zakázkové kanceláři dodavatele, musí klient poskytnout všechny výše uvedené informace.
- Dodavatel si vyhrazuje právo určit dle konkrétní zakázky a jejího rozsahu kdy postačí prostá formulářová smlouva a ve kterých případech bude sepsána zvláštní písemná smlouva.
- Podpisem objednávky klient vždy stvrzuje nejen souhlas s těmito podmínkami, ale současně dává podpisem najevo svobodnou vůli uzavřít smlouvu s dodavatelem.
§ 5 Zrušení objednávky
- Chce-li klient zrušit objednávku nebo její část, musí o této skutečnosti neprodleně uvědomit dodavatele, a to písemnou formou.
- Zrušení objednávky v době výroby není možné, klient je v takovém případě povinen objednané zboží či službu odebrat a uhradit v plné výši.
- Do doby výroby se počítá časový úsek od zakoupení materiálů na konkrétní zakázku po její předání klientovi.
- Požaduje-li klient zrušení objednávky v době, kdy ještě nedošlo k nákupu materiálu, ale bylo již započato s grafickými pracemi na zakázce, eventuálně jiné započaté práce s plněním zakázky související je povinen uhradit provedené práce. Byla-li pro tuto zakázku vyplacena předem záloha, zároveň propadá její část rovnající se 30% z této zálohové platby ve prospěch účtu dodavatele, jakož součást náhrady vzniklých nákladů a náhrady ušlého zisku.
§ 6 Kvalita výrobků a služeb
- Dodavatel se zavazuje dodat výrobky či služby objednané klientem v množství, kvalitě a provedení na trhu obvyklém.
- Požaduje-li klient nestandardní kvalitu či provedení výrobku, musí být tento požadavek výslovně uveden v objednávce spolu s přesnou specifikací nestandardní vlastnosti výrobku.
- Klient bere na vědomí, že u objednávek čítajících větší množství totožných výrobků, jako je např. ofsetový tisk, sítotisk, tamponový tisk, velkonákladový termotransfer, či velkonákladový inkjetový tisk může výskyt nekvalitních výrobků činit až 10% z celkového počtu výrobků.
§ 7 Ceny výrobků a služeb
- Ceny se řídí platným aktuálním ceníkem firmy Studio 2P s.r.o. Českomoravská 12, Praha 9 a jsou uváděny bez DPH.
- Dodavatel si vyhrazuje právo na změnu cen bez předchozího upozornění.
- Zakázky jsou vždy účtovány podle ceníku platného v době přijetí zakázky.
- Dojde-li v době od přijetí zakázky do nákupu materiálu prokazatelně ke změně vstupních cen materiálů, vyhrazuje si dodavatel, po dohodě s klientem, změnu kupní ceny v závislosti na změnách cen jednotlivých složek výrobních nákladů dodávaného zboží, zejména cen surovin .
§ 8 Autorská práva
- Autorská práva k firemním značkám, logům apod., jež jsou vytvářeny dodavatelem pro klienta, náleží po zaplacení plné výše sjednané ceny klientovi.
- Autorská práva ke specifickým dílům, jejichž tvorba má podobu duševní činnosti, jako jsou například originální motivy air-brushových děl, originální motivy kreseb použité pro propagační účely klienta apod. náleží dodavateli. Klient může těchto motivů využít k jiným účelům, než ke kterým byly dodavatelem dodány pouze se souhlasem dodavatele.
- Dodavatel si vyhrazuje právo podmínit použití těchto motivů zaplacením příslušných tantiém.
- Ustanovení odstavce 2. se netýká případů, kdy byly motivy vytvořeny z podkladů dodaných klientem, a případů, kdy byly motivy vytvořeny grafickou úpravou existujících motivů náležejících klientovi.
- Klient se může dohodnout s dodavatelem na převodu autorských práv za úplatu.
- U všech děl prováděných air-brushovou technikou je dodavatel dle mezinárodních zvyklostí oprávněn označit dílo copyrightem pod vrstvou čirého laku .
- Dodavatel si vyhrazuje právo použít svůj copyright na všech výrobcích, kde jej lze použít bez toho, aby toto užití bylo na újmu použitelnosti výrobku klientem.
- Dodavatel si vyhrazuje právo pořídit na vlastní náklady fotodokumentaci, videozáznam, či vzorek výrobků a tyto záznamy či vzorky využít pro své reklamní účely i bez souhlasu klienta.
- Je-li to s ohledem na způsob využití vhodné, připojí dodavatel k takto využitým materiálům i obchodní jméno klienta, případně období realizace zakázky.
§ 9 Zvláštní ustanovení o dodávkách s montáží. V případě zakázek, jejichž součástí je výroba a současně montáž bude postupováno následujícím způsobem:
- Po dokončení výroby bude vyrozuměn klient, který se dostaví osobně ke kontrole hotového výrobku.
- Po kontrole a odsouhlasení vzhledu a jakosti výrobku bude klientovi vyúčtována kompletní výroba včetně DPH.
- Teprve po uhrazení plné kupní ceny hotového výrobku bude provedena montáž výrobku, která bude následně vyúčtována a uhrazena klientem.
§ 10 Zvláštní ustanovení o korekturách
- U všech zakázek, jejichž součástí je grafické zpracování návrhu, bude klient vyzván k provedení korektury grafického návrhu.
- Dodavatel se zavazuje vyrobit zboží v souladu s návrhem, který byl při korektuře odsouhlasen.
- Podpisem korektury přebírá klient odpovědnost za případné grafické chyby, v případě textů i za jazykovou a gramatickou správnost a úplnost. Klient nese odpovědnost za takto vzniklé vady na zboží a je povinen zboží uhradit. Případná nová výroba bezchybného výrobku je považována za novou zakázku.
- U všech zakázek, jejichž podklady jsou v kompletní podobě dodány zákazníkem, nese klient veškerou odpovědnost za grafickou, jazykovou a gramatickou úplnost a správnost výrobku i bez podepsání korektury.
§ 11 Platební podmínky
- Klient provádí úhradu zboží a služeb v hotovosti nebo předem, na základě proformafaktury.
- Při bezhotovostní úhradě zboží či služeb bude vydáno zboží, popřípadě provedeny služby až okamžikem, kdy převedená částka naběhne na účet dodavatele a je disponibilní.
- Při dlouhodobé spolupráci může klient zažádat o bezhotovostní formu platby převodním příkazem (dodavatel si vyhrazuje právo změny).
- V případech, kdy nebude prováděna platba předem, je dodavatelem vyžadována záloha na zboží nebo služby. Dodavatel si vyhrazuje právo na stanovení výše zálohy dle okolností jednotlivých obchodních případů od 50 do 100% kupní ceny bez DPH.
- Uplatnění případné reklamace nemá odkladný účinek na zaplacení zboží nebo služby v plné výši a ve stanovené nebo sjednané lhůtě splatnosti.
- Pro případ, že klient nesplní svou povinnost uhradit řádně a včas jakýkoliv finanční závazek vyplývající pro něj ze smlouvy uzavřené s dodavatelem nebo těchto podmínek, které jsou nedílnou součástí smlouvy nebo obchodního vztahu ( zejména závazek uhradit kupní cenu zboží a služeb či její část, zaplatit smluvní pokutu nebo úrok z prodlení), je dodavatel oprávněn využít 3.osobu za účelem vymožení pohledávky za klientem, přičemž klient je povinen uhradit veškeré náklady spojené s nutností takového vymáhání. Klient pro tento případ souhlasí s předáním veškerých dokumentů nutných k vymáhání pohledávky této 3. osobě týkajících se příslušné zakázky klienta. Dodavatel není povinen klienta předem informovat o předání pohledávky 3. osobě k vymáhání.
§ 12 Smluvní pokuty
- V případě, že klient nepřevezme výrobek či službu ve sjednaném termínu a sjednaném místě, byla smluvními stranami dohodnuta smluvní pokuta ve výši 30% z kupní ceny či ceny díla..
- Takto smluvená pokuta se nedotýká náhrady škody.
- Pokud si klient i přes písemnou výzvu dodavatele nepřebere zboží ve lhůtě 14 dnů, je dodavatel oprávněn toto zboží zlikvidovat. Toto však nezbavuje klienta povinnosti zaplatit kupní cenu, smluvní pokutu či náhradu škody, jakož i další náklady s likvidací zboží související.
- V případě, že na straně klienta dojde k prodlení se zaplacením kupní ceny či ceny za zhotovení díla, byla smluvními stranami dohodnuta smluvní pokuta ve výši 30% dlužné částky bez DPH.
- Vznikem povinnosti klienta uhradit smluvní pokutu není dotčena jeho zákonná povinnost platit úroky z prodlení.
§ 13 Prodlení a úroky z prodlení
- Klient je v prodlení, nesplní-li svůj závazek zcela k poslednímu dni lhůty určené pro splnění jeho závazku.
- Jediným liberačním důvodem pro nesplnění povinnosti klientem je prodlení na straně dodavatele.
- Je-li klient v prodlení se zaplacením dohodnuté kupní ceny, nebo její části, náleží dodavateli úroky z prodlení ve výši 0,1 % za každý započatý den prodlení.
§ 14 Záruční doba a reklamace
- Dodavatel poskytuje na všechny výrobky zákonnou záruční lhůtu v trvání 6 měsíců. U materiálů, jejichž kvality jsou výrobci garantovány prodlouženou záruční lhůtou, garantuje dodavatel tyto kvality prodlouženou záruční dobou maximálně do délky záruky stanovené výrobcem. Na takto prodlouženou záruku je klient vždy písemně upozorněn.
- Je-li výrobek kombinován z více komponentů, z nichž pouze část podléhá prodloužené záruční době, vztahuje se tato prodloužená záruční doba pouze na komponenty výslovně určené dodavatelem.
- Reklamace lze uplatnit pouze v záruční době.
- Reklamaci je nutno uplatnit bezprostředně po zjištění vady zboží opravňující k reklamaci.
- Reklamce musí být uplatněna písemně, s přesným vymezením reklamované vady.
- Dodavatel je povinen o uznání či neuznání reklamace vyrozumět písemně klienta ve lhůtě do 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena písemná reklamace klienta.
- Dodavatel je povinen odstranit reklamovanou vadu s náležitou odbornou péčí.
- Nelze-li vadu na výrobku odstranit, poskytne dodavatel klientovi slevu na výrobek s neodstranitelnou vadou.
- Nelze-li vadu výrobku zhojit opravou, ani slevou kupní ceny, vrátí dodavatel klientovi celou kupní cenu výrobku a ponechá si vadný výrobek.
§ 15 Povinnosti dodavatele
- Dodavatel je povinen postupovat při výrobě s náležitou odbornou péčí.
- Dodavatel je povinen oznámit neprodleně klientovi, došlo-li ke změnám vstupních cen materiálu, které budou mít vliv na konečnou cenu výrobku.
- Není-li v objednávce stanoveno rozpětí ceny, do které lze výrobek dodat klientovi, je dodavatel povinen zastavit práce na výrobku až do doby, kdy bude změna ceny schválena klientem.
- Dodavatele je povinen dodat výrobky na místo, které ve smlouvě určí klient. Není-li dohodnuto jinak, hradí dopravu klient.
- Dodavatel je povinen dodat zboží v dohodnutém termínu. Nelze-li ze závažných důvodů tento termín dodržet, je dodavatel povinen o této skutečnosti neprodleně informovat klienta.
- Dodavatel je povinen předat k výrobkům veškerou dokumentaci a seznámit jej s požadavky na údržbu výrobku.
- Dodavatel je povinen zachovat mlčenlivost o všech důvěrných skutečnostech ve vztahu ke klientovi, se kterými se během smluvního vztahu seznámil. Tato povinnost trvá i po skončení smluvního vztahu.
- Dodavatel je povinen chránit zájmy klienta mající souvislost s jejich smluvním vztahem a informovat klienta o všech skutečnostech, majících vztah k jejich smluvnímu vztahu.
§ 16 Povinnosti klienta
- Klient je povinen poskytnout dodavateli všechny informace a podklady potřebné k řádnému splnění závazku dodavatelem.
- Klient je povinen poskytnout dodavateli veškerou potřebnou součinnost při realizaci objednávky.
- Informace v bodech a), b) je klient povinen poskytnout bez zbytečného odkladu. Pro případ nesplnění takovéto povinnosti včas a řádně si dodavatel vyhrazuje posunutí termínu předání výrobku nebo služeb o časový okamžik odpovídající prodlení klienta. Pokud i přes výzvu dodavatele neposkytne klient potřebnou součinnost ve lhůtě stanovené dodavatelem, je dodavatel oprávněn odstoupit od smlouvy od samého počátku a požadovat po klientovi úhradu více nákladů s nesplněním takové povinnosti souvisejících.
- Je-li předmětem objednávky grafický návrh a dojde k situaci, kdy objednatel nejpozději do 10 dnů nezareaguje na žádost o vyjádření k dalšímu postupu prací na tomto grafickém návrhu, dodavatel je oprávněn postupovat dle bodu a) § 12.
- Klient je povinen převzít výrobky či služby ve sjednaném termínu a na sjednaném místě.
- Klient je povinen zaplatit kupní cenu ve sjednaném termínu a sjednaným způsobem.
§ 17 Předání výrobku
- Po dokončení výroby bude klient vyzván dodavatelem, aby si převzal hotový výrobek.
- Není-li ve smlouvě dohodnuto jinak, platí že klient je povinen převzít hotový výrobek v sídle dodavatele v prodejních hodinách.
- Nebyla-li zaplacena celá kupní cena předem, je klient povinen před převzetím výrobku doplatit zbytek kupní ceny včetně DPH.
- Výjimky z předchozí ustanovení tvoří pouze případy zvláštního platebního styku ve smyslu § 11 těchto podmínek.
- Pokud některá strana požádá, musí smluvní partner vyhovět a vypracovat zápis o předání díla či výrobku.
§ 18 Přechod vlastnictví
- Vlastnictví ke zhotovené věci přechází na klienta až po předání výrobku a po zaplacení celé kupní ceny včetně DPH.
- Je-li splněna jen jedna z těchto podmínek, zůstává výrobek ve vlastnictví dodavatele až do splnění obou podmínek.
§ 19 Platnost všeobecných obchodních podmínek
- Všeobecné platební podmínky jsou platné od data vyhlášení a plně nahrazují předchozí znění.
- Jestliže se jedna nebo více částí těchto podmínek stane z jakýchkoliv důvodů právně neúčinnou, netýká se to částí zbývajících.
- Pokud není stanoveno jinak, platí příslušná ustanovení Obchodního. Ve smyslu §273 Obchodního zákoníku se tyto podmínky považují za všeobecné obchodní podmínky dodávek zboží resp. služeb nabízených společností Studio 2P s.r.o.
- Dodavatel si vyhrazuje právo provádět změny těchto podmínek. Učiní tak vždy písemně a změny zveřejní obvyklým způsobem.
- Dodavatel si vyhrazuje v jednotlivých obchodních případech právo na individuální úpravu těchto obchodních podmínek, vždy však po předchozí dohodě s kupujícím.
Studio 2P s.r.o, v Říčanech dne 31.10. 2015
.